Bon dia a tots i totes comencem amb aquest blog de primer repassant les darreres cançons que hem fet.
Vos han de sortir molt bé.
Dimarts 17 de març de 2020.
Bon dia a tothom. Avui dimarts és el dia que fem música a primer. Anem a començar repassant una de les cançons més nostres: Bona nit, blanca roseta:
Recordeu El carnaval dels animal de Camille Saint-Saëns? A veure si podeu escoltar tota la peça amb tots els seus animals. M'agradaria que envieu un comentari on expliqueu quin animal o fragment us ha agradat més. Ho podeu fer baix del vídeo.
Per acabar anem a escoltar una cançó nova de dos animalets molt petits: El poll i la puça.
Podeu seguir la lletra aquí:
Dimarts 24 de març de 2020.
Bon dia. Sabeu que ja som a la primavera i per començar escoltarem una peça que ens recorda el cant dels ocells. Una peça molt coneguda d'Antonio Vivaldi , a més a més de Les Quatre Estacions, és una que es diu Il Gardellino, que vol dir La cadernera. Les caderneres es poden veure a la primavera per Formentera i els agrada molt menjar les llavors dels cards salvatges. Aquí teniu una foto d'una cadernera menjant cards:
I aquí podeu escoltar la peça de Vivaldi Il Gardellino:
Una pregunta: Quin instrument és el que imita el cant de la cadernera? Podeu contestar als comentaris.
Avui també anem a repassar les notes. Primer, sense ajuda, heu de dir els noms de les notes. si voleu ho podeu imprimir i escriure. Després, podeu mirar la solució més abaix.
Ara podeu comprovar si les sabeu bé. Per veure les solucions he de clicar sobre el següent enllaç:
Podeu escoltar com sona clicant aquí:
I aquí podeu veure en un vídeo de com sonen les notes i les podeu llegir alhora:
Dimarts, 31 de març de 2020
Bon dia a tots i totes.
Per a aquesta setmana anem a preparar dues activitats.
Primer anem a repassar les característiques del so. Començam per la INTENSITAT.
Quan parlem de INTENSITAT, ens referim a la força amb la que nosaltres escoltem o fem els sons. Per exemple: un tractor sona FORT, i un pardalet sona fluix.
Escolteu la cançó de Fort i fluix de Damaris Gelabert:
Ara vosaltres m'he de dir 3 coses que sonin fort i 3 coses que sonin fluix. Ho podeu fer escrivint als comentaris, enviant-me una foto del que heu escrit, un video on parleu....
Segona activitat : necessit que m'envieu un vídeo vostre cantant les notes de la partitura que vàrem fer la setmana anterior. Abans d'enviar-ho heu de practicar amb el vídeo. No cal aprendre-ho de memòria, podeu mirar la partitura.
Les mares i els pares tindran al Bynapp la meua adreça per enviar-ho.
Podreu enviar-ho al llarg de la setmana.
Recordeu de practicar la cançó del poll i la puça. Ànims i una abraçada a tots i totes!!!
Dimarts 7 d'abril de 2020
Bon dia. Avui continuem repassant les qualitats del so. Ja vàrem fer la INTENSITAT i avui repassarem l'ALTURA.
Hem de saber que els sons es poden comparar segons siguin GREUS o AGUTS. Per ajudar-nos a diferenciar bé els sons podeu escoltar la cançó de Damaris Gelabert EL GREU i L'AGUT.
ACTIVITAT
Ara heu de classificar en un paper els sons greus i aguts que vos deix. Podeu enviar-me una foto quan ho tingueu fet. Vos deix una pàgina per si la voleu imprimir i fer línies unint els noms. També podeu escriure vosaltres una columna de sons greus i sons aguts.
Dimarts 21 d'abril de 2020
Bon dia. Avui continuem repassant les qualitats del so. Continuem amb una ben senzilla:
La durada
Hi ha sons curts i sons llargs. A continuació tens molts de sons, alguns són curts i altres són llargs. Escolta'ls:
Llop
Ca
Tro
Trepant
Aspiradora
Sirena bombers
Pujant escales
Campaneta
Porta tancant
Picant porta
Aixeta oberta
Dona tossint
Ara farem a una pàgina com el dia anterior: hem d'escriure si els sons són curts o llargs. Podeu utilitzar la fitxa que vos pos:
Per acabar vos deix la cançó de Sant Jordi que vàrem aprendre l'any passat. Recordeu de practicar també la del Poll i la puça.
Dimarts 28 d'abril de 2020
Bon dia. Aquesta setmana recordarem la darrera qualitat del so: El timbre.
El seu nom ens pot confondre amb els timbre de les portes, però no ens referim a això. El timbre és el que ens diu quin instrument, objecte o animal fa el so que escoltem. Veritat que sona diferent un piano d'una trompeta? O un ocell d'una moto? Per exemple: La nostra veu té un timbre que és únic al món. Per això podem reconèixer a les persones per la seua veu, tenen un timbre diferent.
Aquests dos vídeos us ajudaran a entendre-ho:
Ara farem una activitat semblant a les altres setmanes. En aquest cas heu d'endevinar l'objecte, animal o instrument que fa cada so:
So 1
So 2
So 3
So 4
So 5
So 6
So 7
So 8
Segona feineta d'avui, aquesta serà voluntària, però em fa molta il·lusió quan vos veig cantar: Heu d'enviar un vídeo on canteu un trosset petit de la cançó El poll i la puça. La teniu més amunt.
Ara podeu enviar les respostes al meu correu electrònic: sanramar@educaib.eu
Dimarts 12 de maig de 2020
Ara hauràs de fer una feina utilitzant l'ordinador, el mòbil o la tablet. Si cliques la paraula FEINETA et durà a una pàgina on has de seleccionar cada so i dir si és ascendent o descendent. Ha veure si ho encertes tot:
Ara podeu enviar les respostes al meu correu electrònic: sanramar@educaib.eu
Dimarts 5 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana l'anem a dedicar a repassar les feines que hem fet fins ara. Recordeu que hi ha una feineta de cadascuna de les qualitats del so: Durada, Altura, Intensitat i Timbre. Les podeu enviar al meu correu:
sanramar@educaib.eu
Encara que sigui feina voluntària, us anim a tots a que m'envieu el vídeo de la cançó del Poll i la puça al meu mail.
Per últim vos deix un suggeriment musical:
Dansa dels pallassos de Felix Mendelssohn:
Bon dia. Avui anem a repassar l'altura dels sons però ja ho farem reconeixent si un so puja o baixa.
Si un so puja diem que és ASCENDENT, o sigui, que cada vegada és més AGUT.
Clica en la paraula per escoltar l'exemple d'ascendent:
Si un so baixa diem que és DESCENDENT, o sigui, que cada vegada és més GREU.
Clica en la paraula per escoltar l'exemple de descendent:
Ara hauràs de fer una feina utilitzant l'ordinador, el mòbil o la tablet. Si cliques la paraula FEINETA et durà a una pàgina on has de seleccionar cada so i dir si és ascendent o descendent. Ha veure si ho encertes tot:
Atenció: Quan acabeu heu de posar el vostre nom i s'enviarà directament al meu correu.
Per acabar avui escoltarem un fragment molt curtet d'una música on pots veure amb dibuixets com puja i baixa la melodia.
Feina voluntària: Estic rebent moltes cançons de El poll i la puça. Només és necessari que m'envieu un trosset. ànim a tots els que falteu.
Dimarts 19 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana anem a recuperar la cançó que tenim al començament del blog: La cançó de les mentides. Per a aquesta setmana m'heu d'enviar un trocet en vídeo de la cançó. No és necessari que sigui del començament, pot ser la part que més us agradi. Tampoc és necessari que sigui tota la cançó. Si és tota, millor. Recordeu d'enviar-la al meu mail: sanramar@educaib.eu
Aquí la teniu una altra vegada amb la lletra:
Dimarts 26 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana recordarem les notes que ja sabíem i les figures musicals: negra (TA), blanca (TA-A) i silenci de negra (shh). Anem a repassar-les.
La primera que tenim és la negra, que dura una pulsació. Quan la fem en ritme hem de dir TA.
Dimarts 19 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana anem a recuperar la cançó que tenim al començament del blog: La cançó de les mentides. Per a aquesta setmana m'heu d'enviar un trocet en vídeo de la cançó. No és necessari que sigui del començament, pot ser la part que més us agradi. Tampoc és necessari que sigui tota la cançó. Si és tota, millor. Recordeu d'enviar-la al meu mail: sanramar@educaib.eu
Aquí la teniu una altra vegada amb la lletra:
Dimarts 26 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana recordarem les notes que ja sabíem i les figures musicals: negra (TA), blanca (TA-A) i silenci de negra (shh). Anem a repassar-les.
La primera que tenim és la negra, que dura una pulsació. Quan la fem en ritme hem de dir TA.
NEGRA (TA)
Mirau en aquest vídeo com s'escriu:
Mirau en aquest vídeo com s'escriu:
També tenim la blanca, que dura dues pulsacions. Quan la fem en ritme hem de dir TA-A.
BLANCA (TA-A)
Mirau quina blanca més divertida:
Mirau quina blanca més divertida:
I la darrera figura que coneixem que és el silenci de negra, que dura una pulsació. Quan el fem en ritme hem de dir shh.
GUITARRA o LIRA
Aquest instrument es pot fer amb les caixetes dels guants de plàstics o podeu agafar una capsa de sabates i fer-li un forat.
Bon dia a totes i tots.
Santi.
Silenci de negra (SHH)
Atenció!!!
El silenci de negra també s'escriu així:
En aquest vídeo veurem com es pot escriure:
Ara anem a fer una mica de feineta. Heu de completar aquesta fitxa, on repassarem les notes musicals i les figures que hem vist avui:
Podeu enviar una foto de la feina al meu correu: sanramar@educaib.eu
o
Si li cliqueu a la paraula FEINETA ho podreu fer des del mòbil, tablet o ordinador:
Quan acabeu li doneu a TERMINADO i podreu veure els vostres encerts i jo també ho rebré directament al meu correu.
Dimarts 2 de juny de 2020.
Bon dia. Només ens queden tres setmanetes de classe. Aquesta setmana anem a fer una activitat musical i plàstica. Hem de construir un instrument musical amb objectes de casa que reciclarem. Com que són objectes quotidians (vol dir que els utilitzem per casa cada dia), han inventat una paraula nova per a referir-se a ells: quotidiàfons.
Jo vaig a proposar-vos alguns quotidiàfons: alguns molt senzills, altres més complicats. Heu de triar el que més us agradi i que penseu que és assequible per a vosaltres. Ho farem de més fàcil a més difícil. Quan el tingueu fet podeu enviar una foto del resultat o un vídeo tocant-lo al meu mail. Recordeu que també és important la decoració final. Comencem.
Fàcils
Kazoo
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
MARAQUES
N'hi ha molt de tipus de maraques, aquí teniu un:
GUITARRA o LIRA
Aquest instrument es pot fer amb les caixetes dels guants de plàstics o podeu agafar una capsa de sabates i fer-li un forat.
MÉS COMPLICAT
Pal de pluja
Recordeu que a l'interior li podeu posar llegums, pedretes molt petites, trocets de copines... abans de tancar-lo per les dos parts poseu la mà en l'extrem obert i el proveu.
Dimarts 9 de juny de 2020
Bon dia. L'activitat d'avui consistirà en escoltar una música i fer un dibuix al mateix temps que escolteu aquesta música. Quan acabeu respondreu a la següent pregunta:
Quina sensació has viscut al fer el dibuix amb la música? Hi ha moltes sensacions: alegria, avorriment, tristor, nerviosisme, calma, diversió...
La peça que escoltareu es diu "Bolero" i la va composar un senyor que es deia Maurice Ravel. Aquest compositor va néixer a un poble anomenat Ziburu, al País Basc francés, l'any 1875.
Podeu enviar les vostres feinetes al meu correu: sanramar@educaib.eu
Dilluns 15 de juny de 202
Bon dia a totes i tots.
Hem arribat al final d'aquest curs que ha sigut tan estrany i tan dur per a tothom. Vos vull agrair des d'aquest blog tot el vostre esforç i paciència que heu tingut en aquests mesos. Heu treballat molt i molt bé des de casa. Vull agrair també a tots els pares mares que vos han ajudat tant.
Avui no heu de preparar cap activitat. Vos deix una cançó d'acomiadament i d'esperança per tornar-nos a trobar ben aviat.
Vos agrairia que feu un comentari on digueu alguna cosa que vos ha agradat de les activitats que hem fet i una salutació, recordeu de posar el vostre nom.
Una abraçada forta.
Santi.
David Vega Pérez 1rC el meu animal favorit es el lleo
ResponEliminasa musica es molt güai.
Isaac Montaño Yern 1°B
ResponEliminaHola Santi,
M'ha agradat agradat mes el lleo i el fragment de musica del cangur. Gracies
Lindsay mayans Borrás 1°C
ResponEliminaA jo me agrada molt la canço d'uc, Bona nit blanca roseta!! Gracies
Ian Juan Bravo 1ºA
ResponEliminaA jo m'agradat més quan surt el lleó.
Nicolau Escandell Lluch 1rC
ResponEliminaL'instrument que imita la cadernera és la flauta.
Bon dia Santi,
ResponEliminaL'instrument que imita la cadernera es una flauta travesera.
Isaac Montaño Yern 1°B
ResponEliminaBon dia Santi,
L'instrument que imita a la cadernera es la flauta travesera.
David Vega Perez lrC la musica dels pardals es molt gaui me recorda als pardals de la meva casa quan canten pel mati,gracies Santi
ResponEliminasom en Daniel Ferrer Yern i m'agrada l'elefant
ResponEliminaIan Juan Bravo 1er A l'instrument que imita a la cardenera es la flauta.
ResponEliminaL'instrument que sona és la flauta travessera
ResponEliminaNoa Tur Ferrer 1erA El animal que mes m'agradat a set els lloros i l'instrument que imita a la cadernera es una flauta. Gracies!
ResponEliminaDavid Vega Perez 1rC -cosas que sonan fort (bomba,escopeta, tanque) coses que sonan fluix (pardal,gat,la mar)
ResponEliminaSamantha Urbano De La Espriella 1erA
ResponEliminaSo Fort:
1.Motor de un coche.
2 Helicoptero
3.Elefante
So Fluix:
1.Ardilla
2.Paloma
3.Abeja
MARIANA LOPEZ MARULANDA 1C. 3 coses que sonen fort són, tambor, platerets i trompeta.3 coses que sonin fluixos és flauta, fulles dels arbres i el mar.
ResponEliminaSergio Fondevila Brown 1-C
ResponEliminaBon dia Santi,
Flauta travesera, lo supo enseguida. Y hoy hemos visto una cadernera en el jardin😊
Hola Santi
ResponEliminaMei 1er c
Fort
Camion
Trueno
Batería
Fluis
Sonido pajaro
Olas mar
Guitarra
Xicu Masferrer 1er A
ResponEliminaFORT: tractor, bocina d'un cotxe i tormenta i el trombó d'en Joan.
FLUIX: cant ocellet, el so del vent i una abella
Marc Roig Montero 1rB.
ResponEliminaEl cant de la cadernera és una flauta.
Tres coses que sonen fort: tambor, guitarra i un tron.
Sonen fluix: una flauta, maraques i triangle.
Hola Santi
ResponEliminaSoc n Abril Taccani de 1A
1exercici:m, ha agradat el fragment dels peixos
2exercici:cree que l , instrument es la flauta
3exercici:
Tres forts:
El so d una moto
Tambor
avio
tres fluixos:
Ocells
Moixet
Flauta
Gracies
Hola Santi
ResponEliminaSoc n Abril Taccani de 1A
1exercici:m, ha agradat el fragment dels peixos
2exercici:cree que l , instrument es la flauta
3exercici:
Tres forts:
El so d una moto
Tambor
avio
tres fluixos:
Ocells
Moixet
Flauta
Gracies
Marc Roig Montero 1rB
ResponEliminaSons greus: lleó, claxon d'un camió,tuba,vaca, clàxon d'un vaixell.
Sons aguts:ocell, flauta, campaneta i pollet.
Sergio Fondevila Brown 1,C
ResponEliminaSona fort, moto, trituradora y perro Labrador.
Sona fluix,
Gatos, alguns pardals, papel
Guillem 1er Barcelona:el so de la cadernera es una flauta
ResponEliminaAdriano arias almada el sonido que imita el jilguero es a una flauta
ResponEliminaAdriano arias almada sonido corto el trueno y la campanilla sonido largo el grifo y la aspiradora
ResponEliminaDaniel Escandell Costa 1A
ResponEliminaBon dia.
Durada del sons:
CURTS:ca,pujant escales,campaneta,porta tancant,picant porta,persona tossint.
LLARGS:llop,tro,trepant,aspiradora,sirena bombers,aixeta oberta.
Salut!!
Ian Juan Bravo 1er A
ResponEliminaSons forts: Cotxe, Gall, Elefants
Sons fluixos: Serpent, Pollets, Tortuga
Bruno Samuel Bonet Gonzalez 1B
ResponEliminaEl sonido que imita "la cadernera" es una flauta
Actividad del 28 de abril de Adriano primero A 1_un caballo 2_redoblante 3_la flauta 4_helicóptero 5_cuchara 6_obeja 7_un gato 8_un piano
ResponEliminaIzan Marin Miranda 1B
ResponEliminaM'agradat la dansa de pallasos de Felix
Adriano arias almada 1A me gusta la danza de payasos de Félix
ResponEliminaIsaac Montaño Yern 1°B
ResponEliminaM'han agradat molt totes les cançons que has posat.
Adeu, ens veiem en septembre en el proxim curs. Una abraçada forta.
Una abraçada Isaac!! Moltes gràcies.
EliminaNicolau Escandell Lluch, 1r C
ResponEliminaL'activitat que més m'ha agradat ha set la fabricació d'instruments musicals.
Moltes gràcies per tot el que ens has ensenyat i fins al curs que ve!
Moltes gràcies Nicolau! Ens veiem a setembre!
Elimina