Dilluns 15 de juny de 202
Bon dia a totes i tots.
Hem arribat al final d'aquest curs que ha sigut tan estrany i tan dur per a tothom. Vos vull agrair des d'aquest blog tot el vostre esforç i paciència que heu tingut en aquests mesos. Heu treballat molt i molt bé des de casa. Vull agrair també a tots els pares mares que vos han ajudat tant.
Avui no heu de preparar cap activitat. Vos deix una cançó d'acomiadament i d'esperança per tornar-nos a trobar ben aviat.
Vos agrairia que feu un comentari on digueu alguna cosa que vos ha agradat de les activitats que hem fet i una salutació, recordeu de posar el vostre nom.
Una abraçada forta.
Santi.
Dijous 11 de juny de 2020
Bon dia. L'activitat d'avui consistirà en escoltar una música i fer un dibuix al mateix temps que escolteu aquesta música. Quan acabeu respondreu a les següents preguntes:
1. El director de l'orquestra fa diferents gestos amb les mans. Per a què creus que serveixen aquests gestos?
2. Quins instruments dels que has vist coneixies? Digues els seus noms.
3. Quin instrument sona durant tota la peça sense descansar?
4. Quina sensació has viscut al fer el dibuix amb la música? Hi ha moltes sensacions: alegria, avorriment, tristor, nerviosisme, calma, diversió...
La peça que escoltareu es diu "Bolero" i la va composar un senyor que es deia Maurice Ravel. Aquest compositor va néixer a un poble anomenat Ziburu, al País Basc francés, l'any 1875.
Recordeu d'enviar les vostres feines a: sanramar@educaib.eu
Dijous 4 de juny de 2020
Bon dia. Abans de tot, vos volia agrair les vostres feinetes de la setmana passada, molta gent va tenir molt bona nota: enhorabona!
Només ens queden tres setmanetes curtes de classe. Aquesta setmana anem a fer una activitat musical i plàstica. Hem de construir un instrument musical amb objectes de casa que reciclarem. Com que són objectes quotidians (vol dir que els utilitzem per casa cada dia), han inventat una paraula nova per a referir-se a ells: quotidiàfons.
Només ens queden tres setmanetes curtes de classe. Aquesta setmana anem a fer una activitat musical i plàstica. Hem de construir un instrument musical amb objectes de casa que reciclarem. Com que són objectes quotidians (vol dir que els utilitzem per casa cada dia), han inventat una paraula nova per a referir-se a ells: quotidiàfons.
Jo vaig a proposar-vos alguns quotidiàfons: alguns molt senzills, altres més complicats. Heu de triar el que més us agradi i que penseu que és assequible per a vosaltres. Ho farem de més fàcil a més difícil. Quan el tingueu fet podeu enviar una foto del resultat o un vídeo tocant-lo al meu mail. Recordeu que també és important la decoració final. Comencem.
Fàcils
Kazoo
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
MARAQUES
Aquí teniu 3 tipus de maraques
GUITARRA o LIRA
Aquest instrument es pot fer amb les caixetes dels guants de plàstics o podeu agafar una capsa de sabates i fer-li un forat.
MÉS COMPLICATS
Pal de pluja
Aquí teniu dos exemples de com fer un pal de pluja. Recordeu que a l'interior li podeu posar llegums, pedretes molt petites, trocets de cupines... abans de tancar-lo per les dos parts poseu la mà en l'extrem obert i el proveu com ho fa al segon vídeo:
GUITARRA 2
Aquí teniu diferents tipus de guitarra, per que trieu segons els materials que teniu a casa. ATENCIÓ! No és necessari utilitzar pistola de silicona.
Sonall
Aquest sonall o tambor de bolles segur que agrada als més petits. Aquí teniu tres exemples de com fer-ho:
Per a les bolletes que colpegen també podeu utilitzar botons. Esper les vostres fotos i els vostres vídeos a sanramar@educaib.eu
Aquí teniu diferents tipus de guitarra, per que trieu segons els materials que teniu a casa. ATENCIÓ! No és necessari utilitzar pistola de silicona.
Aquest sonall o tambor de bolles segur que agrada als més petits. Aquí teniu tres exemples de com fer-ho:
Dijous 28 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana anem a fer uns exercicis per a repassar les notes i les figures musicals que ja coneixem. Vos propós 2 feinetes molt senzilles que us agradarà fer. S'han de fer amb l'ordinador, el mòbil o la tablet. Heu de clicar a les paraules FEINETA 1 i FEINETA 2 per accedir-hi. Quan hageu acabat recordeu de pitjar la paraula TERMINADO, així podreu veure la vostra nota i jo rebré al meu correu la vostra feina. Abans de començar, llegiu bé l'enunciat de les preguntes:
Dijous 21 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana anem a repassar la cançó de flauta: Mans bellatetes. Aquí vos deix la partitura. Sabeu que és molt fàcil. Només surten les notes si, la i sol.
Heu de fer un vídeo tocant i enviar-lo al meu correu electrònic: sanramar@educaib.eu
Dijous,14 de maig de 2020
Bon dia. Avui anem a fer un repàs de la classificació bàsica de les veus humanes.
Comencem:
No totes les persones tenen la mateixa veu. La nostra veu és com les petjades dels nostres dits: no hi ha dues persones en el món que tinguin la mateixa veu. Una característica important és la nostra tessitura, o sigui, a quines notes greus i a quines notes agudes podem arribar. quan cantem. Normalment, qui arriba a notes molt greus no arriba a notes molts agudes i qui arriba a notes molt agudes no arriba a notes molt greus. És per això que les veus s'agrupen segons la tessitura.
Anem a veure els grups de veus que farem. Els dos primers grups seran els de nens i el d'adults:
Veu de nens: També es diuen veus blanques. Són veus agudes. Escoltem uns exemples d'estils diferents:
Veus d'adults: Aquí hem de diferenciar entre les veus de dones i les veus d'homes.
Veus de dones: Les dones tenen la veu més aguda que els homes. La veu més aguda es diu soprano i la més greu es diu contralt. Escolteu uns exemples de cada:
Soprano
Contralt
Veus d'homes: Els homes tenen en general la veu més greu que les dones. La veu d'home més aguda es diu tenor i la més greu es diu baix. Escolteu uns exemples:
Tenor
Baix
Ara ens toca treballar una miqueta:
Heu de fer una fitxa interactiva. És molt fàcil, Haureu de clicar damunt de la paraula i us durà a una pàgina on fareu una fitxa que us he preparat. Quan acabeu li heu de donar a enviar les respostes al teu professor. Quan ho feu, us dirà la nota que heu obtingut. Recordeu de posar el vostre nom i llinatge. Sort!
Dijous, 7 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana l'anem a dedicar a repassar les feinetes encomanades des que vàrem començar el confinament. Això ens servirà per posar-nos al dia.
Us faig una llista:
- 26/03: Preguntes sobre el quartet i el quintet de metall.
- 02/04: Vídeo amb flauta de La cadireta.
- 23/04: Kahoot. Aquesta activitat es va fer com a "Challenge", així que ara mateix està tancada, però vaig a passar-vos l'enllaç sense límit de temps per si ho voleu fer pel vostre compte:
- 30/04: Preguntes sobre la partitura.
- 30/04: Activitat voluntària: Enregistrar un vídeo amb el ritme Boom, snap, clap.
-30/04: Activitat voluntària: Enregistrar un vídeo amb la cançó Pàgines enrere.
Recordeu que podeu eviar les vostres feines al següent mail: sanramar@educacib.eu
Dijous 30 d'abril de 2020
Bon dia. Abans de tot us volia donar l'enhorabona per la participació en el Kahoot d'aquesta setmana. A les 15:00 es veuran els que més punts han tret. Vos he de dir que molts heu encertat totes les respostes i això mereix un aplaudiment.
Ara heu de contestar a les següents preguntes:
1. En quin compàs està escrit?
2. Quantes negres n'hi ha?
3. Quantes blanques n'hi ha?
4. Quantes rodones n'hi ha?
5. Quantes pulsacions n'hi ha en total?
Heu d'enviar les respostes al meu mail: sanramar@educaib.eu
Ara vos propós dues activitats voluntàries:
1. Heu de fer un vídeo i enviar-lo fent aquest ritme tot sols o amb companyia:
2. M'agradaria molt que m'enviássiu un vídeo en el que sortiu cantant la cançó de Pàgines enrere. Vos deix la lletra i la cançó:
Dijous, 23 d'abril de 2020
Bon dia a tothom i feliç dia de Sant Jordi.
Avui començarem fent un repàs de teoria i per practicar farem un Kahoot, que és un joc de preguntes com si fos un concurs.
El primer que farem és repassar el nom de les figures i la seua durada. Fixeu-vos en la següent imatge.
Començarem per la negra:
La negra val 1 pulsació i quan la cantem en ritme diem TA.
La blanca:
La blanca val 2 pulsacions i quan la cantem amb ritme diem TA-A
La corxera
Corxera
Dues corxeres
Una corxera val mitja pulsació, o sigui, que per poder tenir una pulsació sencera necessitem dues corxeres. Quan les cantem diem Ti-Ti.
La rodona
La rodona val 4 pulsacions i quan la cantem amb ritme hem de dir TA-A-A-A, i hem de comptar mentalment fins a quatre.
Fixau-vos en el següent arbre on explica que d'una rodona podem tenir dues blanques, de cada blanca dues negres i de cada negra dues corxeres.
Ara repassarem el compàs. Per a escriure una partitura fem grups de pulsacions. Segons les pulsacions que té un compàs posem un número o un altre. Els més coneguts són aquests:
Dos per quatre, tres per quatre i quatre per quatre ( no són multiplicacions).
Al dos per quatre tenim dues pulsacions per compàs
Al tres per quatre tenim tres pulsacions per compàs
Al quatre per quatre tenim quatre pulsacions per compàs.
I en tots ells una pulsació equival a una negra.
Ara repassarem les notes musicals. Vos deix un pentagrama amb les set notes musicals:
Podeu fer aquest joc per practicar, heu de clicar per anar-hi.
Joc de les notes
Si ja heu llegit amb atenció aquestes indicacions podeu provar de fer el Kahoot. Per fer-lo heu de posar el vostre nom seguit de la primera lletra del vostre llinatge, per exemple Joan P. Podeu tornar-lo a fer tantes vegades com vulgueu però haureu de canviar una mica el nom cada vegada. Així podreu posar una xifra darrere del vostre nom i ja estarà. Per exemple Joan P1, o Joan P2...Teniu una setmana per poder-lo fer les vegades que vulgueu.
Per acabar m'agradaria que escoltàssiu aquesta cançó de Sant Jordi:
Dijous, 2 d'abril de 2020.
Bon dia a tots i totes.
Abans de res vos posaré les solucions de les preguntes de la setmana passada:
1- Quants instruments té un quartet? Quatre
2- Quants instruments té un quintet? Cinc
3- Quins instruments componen un quartet de saxos? Saxòfon Soprano, Saxòfon contralt, Saxòfon tenor i Saxòfon baríton
4- Quins instruments componen un quintet de vent metall? Dues trompetes, una trompa, un trombó i una tuba
5- Què fem amb els llavis per fer sonar un instrument de vent metall? Hem de fer vibrar els llavis, com si féssim un petorret amb la boca (PFFFFFF)
6- Quina és la característica principal dels instruments de vent metall? Que tenen embocadura de broquet.
He rebut reposta de pocs alumnes de cada curs.
Per a la propera setmana heu d'enviar un vídeo abans del divendres tocant la partitura de A la cadireta.
Aquí vos deix la partitura i a dalt teniu un vídeo que us vaig fer per a que la practiqueu.
Per a la propera setmana heu d'enviar un vídeo abans del divendres tocant la partitura de A la cadireta.
Aquí vos deix la partitura i a dalt teniu un vídeo que us vaig fer per a que la practiqueu.
Dijous 26 de març de 2020
Avui repassarem els instruments del quintet de metall.
El quintet de metall es diu així perquè tots els seus instruments són de la família de vent-metall:
Una característica molt importat és que aquests instruments s'han construït sempre de metall. Però com que avui en dia també hi ha altres instruments fabricats de metall que no són de la seua família (com el saxòfon o la flauta travesssera), tenim una característica principal més peculiar:
Tots els instruments de vent metall tenen l'embocadura de broquet:
L'embocadura és on els músics posen els llavis per tocar.
Per fer sonar un instrument de metall hem de fer vibrar els llavis, com si féssim un petorret amb la boca (PFFFFFF). Mireu com ho fa aquest senyor:
Una miqueta de feina:
Contesteu a les següents preguntes sobre els instruments que hem escoltat.
1- Quants instruments té un quartet?
2- Quants instruments té un quintet?
3- Quins instruments componen un quartet de saxos?
4- Quins instruments componen un quintet de vent metall?
5- Què fem amb els llavis per fer sonar un instrument de vent metall?
6- Quina és la característica principal dels instruments de vent metall?
Podeu enviar les contestacions als comentaris. Posant el vostre nom i curs. Aquestes contestacions no seran publicades. Només es publicarà alguna per a que comproveu les vostres respostes. Jo també faré un comentari general.
Darrera cosa. Aneu practicant amb flauta la partitura de A la cadireta per enviar-me un vídeo la propera setmana.
Dijous, 19 de març de 2020.
Avui anem a repassar les darrerers coses que hem fet a classe. Començarem pels grups de música de cambra. Recordeu qè volia dir això de música de cambra? Era una música que es feia amb molts de músics o amb pocs? Es feia a llocs grossos o petits? Utilitzaven altaveus i micròfons?
Vos deix unes pistes: Sabeu que hi ha duets, trios, quartets, i també quintets. Ara escoltarem un quartet de saxòfons d'una música ben coneguda: Badinerie, de J.S. Bach.
Mireu la informació que tenim del saxòfon al següent enllaç
També existeixen altres grups de cambra. com el quintets. És molt conegut el quintet de metall, on tots els seus intruments són de la família de vent-metall: 2 trompetes, 1 trompa, 1 trombó de vares i 1 tuba.
En la següent fotografia n'hi ha quatre instruments, quin falta per completar el quintet?
Escolteu el següent fragment música per a quintet de metall:
Ara repassarem la cançó de flauta A la cadireta. Mireu el vídeo que us he preparat:
Per acabar, anem a començar a practicar una cançó molt nostra que parla de la història de la nostra illa. És una cançó del grup Aires Formenterencs i la lletra és de Santi Colomar.
Bon dia a totes i tots. Començarem aquest blog repassant les darreres cançons que hem practicat a classe.
Vos han de sortir molt bé.
Aquí teniu també una versió més moderna del grup Ressonadors:
Alexander Galindez Vega 4B:M'a parescut molt interessant com sa de fer AMB el llavis per poder tocar un instrumento He apres algo que no coneixia, que tots el instruments de vent metall tenen embocadura de broquet.
ResponEliminaUn saludo Santi¡¡¡
ResponEliminaHola Santi m'han agradat les activitats que hem fet, sobretot les que eren de música i plástica a la vegade i tambe em va agradar molt el kaot
ResponEliminaGala Sánchez fernandez
Moltes gràcies Gala! Una abraçada.
EliminaLa canso ma parescut molt carinyosa i emotiva. Les activitats que mes m'ha gradat fer son totes per que ha estat divertit i entretingut. Tenc ganes de tornar a les coma per poder estar tots juntos. Un abrazo. Alexander Galindez Vega 4B
ResponEliminaMoltes gràcies Alexander! Una abraçada
EliminaHola Santi .
ResponEliminaMoltes gracis per enviar deures molt divertitsaquesta quarentena. Ammar 4B
Moltes gràcies Ammar! Una abraçada.
ResponElimina