Dilluns 15 de juny de 202
Bon dia a totes i tots.
Hem arribat al final d'aquest curs que ha sigut tan estrany i tan dur per a tothom. Vos vull agrair des d'aquest blog tot el vostre esforç i paciència que heu tingut en aquests mesos. Heu treballat molt i molt bé des de casa. Vull agrair també a tots els pares mares que vos han ajudat tant.
Avui no heu de preparar cap activitat. Vos deix una cançó d'acomiadament i d'esperança per tornar-nos a trobar ben aviat.
Vos agrairia que feu un comentari on digueu alguna cosa que vos ha agradat de les activitats que hem fet i una salutació, recordeu de posar el vostre nom.
Vos agrairia que feu un comentari on digueu alguna cosa que vos ha agradat de les activitats que hem fet i una salutació, recordeu de posar el vostre nom.
Una abraçada forta.
Santi.
Divendres 12 de juny de 2020
Bon dia. L'activitat d'avui consistirà en escoltar una música i fer un dibuix al mateix temps que escolteu aquesta música.
Quan acabeu heu de respondre a les següents preguntes:
1.Quina sensació has viscut al fer el dibuix amb la música? Hi ha moltes sensacions: alegria, avorriment, tristor, nerviosisme, calma, diversió...
2. Quin instrument sona durant tota la peça?
La peça que escoltareu es diu "Bolero" i la va composar un senyor que es deia Maurice Ravel. Aquest compositor va néixer a un poble anomenat Ziburu, al País Basc francés, l'any 1875.
Podeu enviar les vostres feinetes al meu correu: sanramar@educaib.eu
Divendres 5 de juny de 2020
Bon dia. Només ens queden dos setmanetes de classe. Aquesta setmana anem a fer una activitat musical i plàstica. Hem de construir un instrument musical amb objectes de casa que reciclarem. Com que són objectes quotidians (vol dir que els utilitzem per casa cada dia), han inventat una paraula nova per a referir-se a ells: quotidiàfons.
Jo vaig a proposar-vos alguns quotidiàfons: alguns molt senzills, i un altre una mica més complicat. Heu de triar el que més us agradi i que penseu que és assequible per a vosaltres. Ho farem de més fàcil a més difícil. Quan el tingueu fet podeu enviar una foto del resultat o un vídeo tocant-lo al meu mail. Recordeu que també és important la decoració final. Comencem.
Fàcils
Kazoo
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
MARAQUES
N'hi ha molt de tipus de maraques, aquí teniu un:
GUITARRA o LIRA
Aquest instrument es pot fer amb les caixetes dels guants de plàstics o podeu agafar una capsa de sabates i fer-li un forat.
MÉS COMPLICAT
Pal de pluja
Recordeu que a l'interior li podeu posar llegums, pedretes molt petites, trocets de copines... abans de tancar-lo per les dos parts poseu la mà en l'extrem obert i el proveu.
Recordeu d'enviar una foto o un vídeo al meu correu: sanramar@educacib.eu
Divendres 29 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana farem el darrer repàs de les notes i figures musicals. Utilitzarem també una feineta com la de la setmana passada per a què ho pugueu fer amb els vostres ordinador, mòbil o tablet. Recordem les notes:
I les figures:
Ara podeu fer la feina clicant a la paraula feineta. Quan acabeu cliqueu la paraula TERMINADO. Jo ho rebré al meu correu i podré veure el que heu posat.
Divendres 22 de maig de 2020
Bon dia. Moltes gràcies per les vostres respostes sobre les qualitats del so.
Aquesta setmana ens toca fer un repàs de les veus femenines i masculines.
Com sabeu, a les persones ens canvia la veu quan ens fem més grossos. Quan sou petits com ara, teniu una veu aguda, aquesta veu que teniu ara es diu INFANTIL. Però als homes els hi canvia molt més que a les dones i es torna molt greu. Així, les dones solen tenir una veu més aguda que els homes. La veu dels homes es diu MASCULINA i la de les dones, FEMENINA.
Anem a escoltar un vídeo on es veuen les diferents veus masculines i femenines:
Ara us deix una feineta molt fàcil. Per a fer-la heu de clicar on diu FEINETA. Aquest enllaç us durà a una pàgina on heu d'escoltar les veus i seleccionar la paraula correcta. Quan acabeu li doneu a la paraula TERMINADO i poseu el vostre nom. Jo rebré les vostres respostes al meu correu. Ànim!
Divendres 15 de maig de 2020
Bon dia. Avui anem a repassar les qualitats del so.
Quan escoltem un so podem dir coses sobre ell. Podem dir si és curt, fort, agut... Aquestes característiques les classifiquem en quatre grups: Durada, intensitat, altura i timbre.
La Durada: Ens diu si els sons són més curts o més llargs. Un avió té un so molt llarg i un pollet fa un so molt curt. Per a fer música utilitzem figures musicals que són més curtes o més llargues (corxeres, negres, blanques...)
L'altura: Ens diu si els sons són més greus o més aguts. Per exemple: El motor d'un camió sona greu i una campaneta agut. En la música utilitzem notes (do, re, mi, fa, sol, la, si) per diferenciar els sons que volem fer i així poder fer melodies.
La intensitat: Ens diu di un so sona més fort o més fluix. Un gatet sona fluix quan miola i un petard sona fort quan explota. En música utilitzem paraules per dir com volem que soni la música:Forte (per a fort) o piano (per a fluix).
El timbre: Aquesta qualitat ens serveix per diferenciar els objectes que fan el so. Així un violí sona diferent d'una guitarra i un clarinet sona diferent d'una trompeta.
Mireu el següent vídeo que ho explica molt bé:
I aquí teniu un esquema on ens ho resumeix:
Ara us toca treballar una miqueta, però serà molt fàcil. Heu de contestar a les següents preguntes:
1.Quines són les quatre qualitats del so?_______________
2. La durada ens diu si els sons són:__________________
3. Les notes musicals representen a: _______________
4.La intensitat ens diu si un so és: ______________
5. El timbre ens ajuda a descobrir l'instrument que està sonant. Vertader o fals?___________
Recordau d'enviar les respostes al meu correu electrònic:
sanramar@educacaib.eu
Divendres 8 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana començaré deixant una llista de feinetes que hem estat fent fins ara per si algú se n'ha deixat alguna pel camí.
26/03: Preguntes sobre l'harmònica.
03/04: Vídeo de la partitura. També es pot enviar àudio. Una activitat complementària que ha fet molta gent és escriure el nom de les notes i enviar-ho en una foto.
24/04: Preguntes sobre la partitura de ritme.
Ara posarem unes feinetes per a enviar:
1. Durant aquesta setmana heu de fer un vídeo on surtiu cantant el ritme del dia 24 d'abril. Podeu enviar també un àudio, que ocupa molt menys espai. Per fer-ho podeu cantar el ritme o també tocar amb parts del cos (palmes, genolls, peus...). I si teniu ganes de fer-ho súper bé podeu agafar objectes de casa (cuberts, poals, palets...) i fer-ho com si fos un instrument de percussió.
2. Voluntària: Enviar una vídeo o àudio cantant la cançó de Un Indi petit. Molts ja l'han enviada.
Vos record el mail: sanramar@educaib.eu
Divendres 24 d'abril de 2020
Bon dia a totes i tots.
Avui farem un repàs de les figures musicals que coneixem i prepararem una petita partitura de ritme.
Comencem amb les figures:
I no podem oblidar el silenci de negra:
Aquest silenci és una mica més difícil d'escriure. Nosaltres a classe feiem una Z. Ara ja sabeu com s'escriu en realitat.
Començarem per la negra:
La negra val 1 pulsació i quan la cantem en ritme diem TA.
Silenci de negra:
El silenci de negra també dura una pulsació i quan el cantem en ritme diem shhh
La blanca:
La blanca val 2 pulsacions i quan la cantem amb ritme diem TA-A
La corxera
Corxera
Dues corxeres
Una corxera val mitja pulsació, o sigui, que per poder tenir una pulsació sencera necessitem dues corxeres. Quan les cantem diem Ti-Ti.
Ara vos deix una partitura per a practicar:
La podeu escoltar en el següent vídeo:
Ara heu de contestar a les següents preguntes i enviar la resposta al meu correu: sanramar@educaib.eu
1.Quantes blanques n'hi ha?
2.Quantes negres n'hi ha?
3.Quants silencis de negra n'hi ha?
4.Quantes corxeres n'hi ha (recorda que posem les corxeres de dos en dos)?
5.Quantes pulsacions n'hi ha en total?
Per acabar, avui escoltarem una cançó de Sant Jordi que és molt i molt polida, esper que vos agradi:
El 23 d'abril
Damaris Gelabert
Aquí teniu la lletra:
Divendres, 3 d'abril de 2020
Bon dia a totes i tots.
Primer de tot vos vull donar les gràcies a tots els que m'heu enviat la feina de la setmana passada. Ha hagut molta gent que ja m'ha enviat el vídeo cantant les notes. Molt bé.
Ara posaré la solució a les preguntes:
1. De quina família d'instruments és l'harmònica? De vent
2. Com es diu el compositor que va fer moltes obres per a pel·lícules de l'oest? Ennio Morricone.
Per a aquesta setmana m'heu d'enviar un vídeo on sortiu vosaltres cantant la partitura que vaig posar la setmana passada. Podeu enviar els vídeos a la següent adreça:
sanramar@educaib.eu
Hi ha gent que ja m'ho ha enviat. Si voleu, i per avançar feina, em podeu enviar un vídeo on surtiu cantant la cançó de l'Indi petit. Ànim!!
Per acabar vos pos un altre vídeo d'harmònica però ara d'un estil diferent, molt més alegre, es tracta d'un rock!!:
Divendres 26 de març de 2020
Bon dia. Avui per començar repassarem les notes que havíem aprés fins ara amb unes petites partitures i uns vídeos que vos he fet.
Primer recordarem amb aquesta partitura les notes que ja sabem:
Ara hem de dir el nom de les notes de la següent partitura, podeu apuntar-les a un quadern:
I ara podeu mirar la solució en el següent enllaç, no mireu fins que no ho tingueu escrit:
A continuació podeu mirar el següent vídeo per practicar la partitura amb les notes escrites
I ara heu de mirar el següent video per practicar-ho sense el nom de les notes:
Per a la propera setmana m'haureu d'enviar un àudio o un vídeo a l'adreça que vos donaré per Bynapp on canteu la partitura. Aneu practicant.
Ara m'agradaria que contestàssiu a les següents preguntes i que les envieu als comentaris. Jo posaré les respostes i un comentari general. Aquestes preguntes s'han de contestar abans del dimarts. Quan envieu les respostes recordeu de posar el nom i el curs:
1. De quina família d'instruments és l'harmònica?
2. Com es diu el compositor que va fer moltes obres per a pel·lícules de l'oest?
Darrera cosa: recordeu de practicar la cançó de Un indi petit. D'aquí a dues setmanes vos demanaré un vídeo o un àudio on l'haureu de cantar.
Divendres 20 de març de 2020
Avui escoltarem un nou instrument: l'harmònica. És un instrument molt popular entre els boixos i boixes perquè és molt fàcil de sonar: només hem de bufar. L'harmònica té a dins unes llengüetes de metall que sonen quan bufes i quan agafes aires, o sigui, quan espires i quan aspires.
El següent fragment és una música de pel·lícula de l'oest, composada per un mestre d'aquest gènere: Ennio Morricone. Escolteu amb atenció el començament on es sent perfectament l'harmònica.
Es coneixen les primeres harmòniques a Xina des de fa 5000 anys!! Però la que coneixem avui en dia tindrà uns dos-cents anys. Hi ha harmòniques més senzilles, com les que s'utilitzen en la música blues:
També hi ha altres que es diuen cromàtiques perquè fan totes les notes, com un piano. Fixeu-vos que té com un botonet per canviar l'altura de les notes:
I ara una pregunta: De quina família d'instruments és l'harmònica? És de
Bon dia a totes i tots. Comencem aquest blog de segon amb les cançons que hem estat practicant aquests darrers dies.
Vos han de sortir molt bé.
Gracias por tus canciones y todo lo que nos enseñas.
ResponEliminaIago Martin De villodres Paños.
Segundo A
Artai Campillo 2B
ResponEliminaAquesta canço de l'harmonica es molt pulida i guayn he hallar. Una abraçada Santi.
Hola Santi!! La feineta que més m'ha agradat és la guitara de cartró.
ResponEliminaAdéu moltes abraçades i molts de petons.
Sara Zavaleta Costa 2nB
Moltes gràcies Sara. Una abraçada!
EliminaGracias por todo, Elisa le a gustado mucho los instrumentos Maraques
ResponEliminaMoltes gràcies Elisa! Una abraçada!
EliminaGràcies per totes les cançons que ens has ensenyat! M'ha agradat molt l'activitat de construir un instrument musical.
ResponEliminaUna abraçada molt gran i bon estiu!!!
Carla Verdera 2B
Moltes gràcies Carla! Bon estiu! Una abraçada!
Elimina