Dilluns 15 de juny de 202
Bon dia a totes i tots.
Hem arribat al final d'aquest curs que ha sigut tan estrany i tan dur per a tothom. Vos vull agrair des d'aquest blog tot el vostre esforç i paciència que heu tingut en aquests mesos. Heu treballat molt i molt bé des de casa. Vull agrair també a tots els pares mares que vos han ajudat tant.
Avui no heu de preparar cap activitat. Vos deix una cançó d'acomiadament i d'esperança per tornar-nos a trobar ben aviat.
Vos agrairia que feu un comentari on digueu alguna cosa que vos ha agradat de les activitats que hem fet i una salutació, recordeu de posar el vostre nom.
Una abraçada forta.
Santi.
Dijous 11 de juny de 2020
Dijous 4 de juny de 2020
Bon dia a totes i tots.
Hem arribat al final d'aquest curs que ha sigut tan estrany i tan dur per a tothom. Vos vull agrair des d'aquest blog tot el vostre esforç i paciència que heu tingut en aquests mesos. Heu treballat molt i molt bé des de casa. Vull agrair també a tots els pares mares que vos han ajudat tant.
Avui no heu de preparar cap activitat. Vos deix una cançó d'acomiadament i d'esperança per tornar-nos a trobar ben aviat.
Vos agrairia que feu un comentari on digueu alguna cosa que vos ha agradat de les activitats que hem fet i una salutació, recordeu de posar el vostre nom.
Una abraçada forta.
Santi.
Dijous 11 de juny de 2020
Bon dia. L'activitat d'avui consistirà en escoltar una música i fer un dibuix al mateix temps que escolteu aquesta música. Quan acabeu respondreu a les següents preguntes:
1. El director de l'orquestra fa diferents gestos amb les mans. Per a què creus que serveixen aquests gestos?
2. Quins instruments dels que has vist coneixies? Digues els seus noms.
3. Quina sensació has viscut al fer el dibuix amb la música? Hi ha moltes sensacions: alegria, avorriment, tristor, nerviosisme, calma, diversió...
La peça que escoltareu es diu "Bolero" i la va composar un senyor que es deia Maurice Ravel. Aquest compositor va néixer a un poble anomenat Ziburu, al País Basc francés, l'any 1875.
Recordeu d'enviar les vostres feines a: sanramar@educaib.eu
Dijous 4 de juny de 2020
Bon dia. Abans de tot, vos volia agrair les vostres feinetes de la setmana passada, molta gent va tenir molt bona nota: enhorabona!
Només ens queden tres setmanetes curtes de classe. Aquesta setmana anem a fer una activitat musical i plàstica. Hem de construir un instrument musical amb objectes de casa que reciclarem. Com que són objectes quotidians (vol dir que els utilitzem per casa cada dia), han inventat una paraula nova per a referir-se a ells: quotidiàfons.
Només ens queden tres setmanetes curtes de classe. Aquesta setmana anem a fer una activitat musical i plàstica. Hem de construir un instrument musical amb objectes de casa que reciclarem. Com que són objectes quotidians (vol dir que els utilitzem per casa cada dia), han inventat una paraula nova per a referir-se a ells: quotidiàfons.
Jo vaig a proposar-vos alguns quotidiàfons: alguns molt senzills, altres més complicats. Heu de triar el que més us agradi i que penseu que és assequible per a vosaltres. Ho farem de més fàcil a més difícil. Quan el tingueu fet podeu enviar una foto del resultat o un vídeo tocant-lo al meu mail. Recordeu que també és important la decoració final. Comencem.
Fàcils
Kazoo
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
Per a que funcioni el Kazoo heu de cantar dins del forat gros que queda lliure, veureu què divertit.
MARAQUES
Aquí teniu 3 tipus de maraques
GUITARRA o LIRA
Aquest instrument es pot fer amb les caixetes dels guants de plàstics o podeu agafar una capsa de sabates i fer-li un forat.
MÉS COMPLICATS
Pal de pluja
Aquí teniu dos exemples de com fer un pal de pluja. Recordeu que a l'interior li podeu posar llegums, pedretes molt petites, trocets de cupines... abans de tancar-lo per les dos parts poseu la mà en l'extrem obert i el proveu com ho fa al segon vídeo:
GUITARRA 2
Aquí teniu diferents tipus de guitarra, per que trieu segons els materials que teniu a casa. ATENCIÓ! No és necessari utilitzar pistola de silicona.
Sonall
Aquest sonall o tambor de bolles segur que agrada als més petits. Aquí teniu tres exemples de com fer-ho:
Per a les bolletes que colpegen també podeu utilitzar botons. Esper les vostres fotos i els vostres vídeos a sanramar@educaib.eu
Aquí teniu diferents tipus de guitarra, per que trieu segons els materials que teniu a casa. ATENCIÓ! No és necessari utilitzar pistola de silicona.
Aquest sonall o tambor de bolles segur que agrada als més petits. Aquí teniu tres exemples de com fer-ho:
Dijous 28 de maig de 2020
Bon dia aquesta setmana tornarem a fer un repasset de les notes i les figures musicals.
Recordem les notes:
I les figures:
Blanca: Dues pulsacions.
Diguem TA-A
Diguem SHH
A continuació fareu una feineta amb l'ordinador, mòbil o tablet. Per a fer-la heu de clicar a la paraula FEINETA i seguir les instruccions.
Recordeu de donar-li a la paraula TERMINADO per veure la nota que heu tret i que jo ho rebi al meu correu.
Dijous 21 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana ens toca cantar una cançó que us agrada molt: An es Vedrà vaig anar. M'heu d'enviar un vídeo d'un trocet de la cançó cantada per vosaltres al meu mail: sanramar@educaib.eu.
No és necessari que estigui sensera, pot ser el tros que millor vos surti. Ànim!!
Aquí teniu un vídeo amb la lletra:
Dijous 14 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana anem a repassar un instrument que ja havíem escoltat a classe: L'arpa
L'arpa
consisteix en un conjunt de cordes ordenades segons la seva longitud
i tensades damunt d'un marc de forma triangular.
El
so es produeix quan vibren les cordes al ser polsades amb els dits.
Aquest so es pot modificar a través dels pedals.
Dona tocant l'arpa
Pedals de l'arpa
L'arpa
és un dels instruments més antics i universals, en trobem ja a
l'any 3000 a. C. En pintures egípcies podem veure arpes de 6 a 8
cordes. I els grecs i els romans van introduir l'arpa a Europa. A
Irlanda trobem que l'arpa és el símbol nacional. Els joglars a
l'època medieval també la utilitzaven...
Arpa a l'Egipte
Escut d'Irlanda
L'arpa
actual està basada en la que va construir Sebastien Erard, l'any
1801. Durant el segle XVIII s'havien fet diferents progressos; l'arpa
doble (amb dos jocs de cordes), l'arpa de ganxets (precursora de
l'arpa de pedals)... fins arribar a l'actual.
L'arpa
es toca assegut i recolzant-la sobre l'espatlla dreta, per tal de
col·locar les mans a banda i banda de les cordes. Una tècnica molt
usada per l'arpista és el glissando, arrossegant els dits per les
cordes.
Ara escoltem uns exemples:
Exemple de glissandos
Ara heu de completar les següents oracions i enviar-les al meu correu electrònic: sanramar@educaib.eu.
Família:__________________
Nombre
de cordes:__________________
Nombre
de pedals:__________________
Símbol
d’________________
Es
coneix des de fa________________ anys
Es
toca___________
L’arpa
d’avui en dia es va inventar a l’any:__________
Quan
arrosseguen els dits per les cordes es diu:__________
Dijous, 7 de maig de 2020
Bon dia. Aquesta setmana l'anem a dedicar a repassar les feinetes encomanades des que vàrem començar el confinament. Això ens servirà per posar-nos al dia.
Us faig una llista:
- 26/03: Preguntes sobre el clarinet.
- 26/03: Posar el nom a les notes de la partitura.
- 02/04: Vídeo de la partitura.
- 02/04: Vídeo de la cançó: Puff el drac màgic.
- 23/04: Preguntes sobre el piano i el clavicèmbal.
- 30/04: Kahoot. Aquesta activitat ja està tancada. Ha participat aproximadament el 30% dels boixos i boixes. A continuació tornaré a posar l'enllaç però ara ja no hi haurà temps per a participar, o sigui que es pot participar però no hi ha una data límit:
Aquí teniu la llista amb la vostra puntuació, molts de vosaltres heu participat moltes vegades i això fa que alguns esteu en llocs molt abaix encara que tingueu bona puntuació. :
Puntuacions kahoot
- 30/04: Acivitat voluntària: Enregistrar un vídeo amb la cançó Com voleu germans que canti.
- 30/04: Activitat voluntària: Enregistrar un vídeo amb el ritme de Buum, snap, clap.
Recordeu que les respostes de les vostres feines s'han d'enviar al següent mail: sanramar@educacib.eu.
Dijous 30 d'abril de 2020
Bon dia a tothom.
Avui començarem fent un repàs de teoria i per a practicar farem un Kahoot, que és un joc de preguntes com si fos un concurs.
El primer que farem és repassar el nom de les figures:
Començarem per la negra:
La corxera
Dijous 23 d'abril de 2020.
Bon dia a tothom.
Avui començarem fent un repàs de teoria i per a practicar farem un Kahoot, que és un joc de preguntes com si fos un concurs.
El primer que farem és repassar el nom de les figures:
Començarem per la negra:
La negra val 1 pulsació i quan la cantem en ritme diem TA.
La blanca:
La blanca val 2 pulsacions i quan la cantem amb ritme diem TA-A
La corxera
Corxera
Dues corxeres
Una corxera val mitja pulsació, o sigui, que per poder tenir una pulsació sencera necessitem dues corxeres. Quan les cantem diem Ti-Ti.
Ara farem el Kahoot. Per fer-lo heu de posar el vostre nom seguit de la primera lletra del vostre llinatge, per exemple Joan P. Podeu tornar-lo a fer tantes vegades com vulgueu però haureu de canviar una mica el nom cada vegada. Així podreu posar una xifra darrere del vostre nom i ja estarà. Per exemple Joan P1, o Joan P2...Teniu fins el proper dimecres 6 de maig per poder-lo fer les vegades que vulgueu.
Cliqueu en la paraula:
Ara farem dos activitats voluntàries. Podeu enviar un vídeo al meu mail quan les tingueu practicades: sanramar@educaib.eu
1. Ritme: Escoltau el ritme i feu-lo vosaltres sols o amb companyia:
2. Cantar: M'agradaria que m'enviàssiu un trosset de la cançó: Com voleu germans que canti.
Vos record la lletra:
Dijous 23 d'abril de 2020.
Bon dia i feliç Sant Jordi a tothom. Tenim a un Jordi a la classe de 3r B, així que molts anys i bons Jordi.
Avui anem a repassar dos instruments que havien estudiat a classe: El clavicèmbal i el piano.
El clavicèmbal és un instrument de la família de corda pinçada. Per fer sonar les seues cordes la tecla de cada nota mou un palet amb una agulleta que es diu plectre. Fixau-vos al següent vídeo com funciona el plectre:
I aquí podem escoltar una peça per a clavicèmbal del famós compositor J.S. Bach. Es diu Preludi i fuga en Do Major del primer llibre del Clave ben temperat.
El piano és un instrument de corda percudida. Vol dir que uns martellets colpegen a les cordes quan toquem una tecla. Mirau com funciona:
I ara escoltarem la mateixa peça que el clavicèmbal però amb piano:
Al piano es podien fer notes més fortes i notes més suaus i això va fer que es fes molt famós ràpidament i que el clavicèmbal es deixàs d'utilitzar
Ara que hem repassat els dos instruments, heu de contestar a les següents preguntes:
1.De quina família d'instruments és el clavicèmbal?
2.De quina família d'instruments és el piano?
3.Com es diu l'agulleta que estira la corda del clavicèmbal per a que soni?
4.Com fa sonar les cordes un piano?
5.Com es diu el compositor que feia música per a clavicèmbal?
Podeu enviar les respostes al meu mail:
sanramar@educaib.eu.
Per acabar m'agradaria que escoltéssiu una cançó de Sant Jordi molt polida que han fet uns cantants des de ca seua. Es diu: Un Sant Jordi diferent.
Dijous, 2 d'abril de 2020.
Abans de tot, us vull donar l'enhorabona a tots el que m'haveu enviat les contestacions de les preguntes de la setmana passada. A continuació us pos les respostes:
1- A quina família d'instruments pertany el clarinet? Vent fusta
2- Digues tres objectes que tinguin forma cilíndrica. M'heu posat molts: Pot de matamosques, rotllo de paper de water, canonada, retolador... i també instruments: tambor, flauta travessera...
3- Escriu el nom d'un compositor que va escriure música per a clarinet. W.A. Mozart
4- On es va inventar el clarinet que es toca actualment?
A Alemanya
Sí que m'agradaria que m'enviàssiu més respostes, ja que no ha participat gaire gent.
Com us vaig dir, per a la propera setmana m'heu de fer un vídeo on canteu la partitura que us vaig posar. Intenteu no posar molta qualitat al vídeo, ja que si és massa pesat no es pot enviar. Hi ha pares i mares que ho envien mitjançant un enllaç de descàrrega (per exemple: We transfer)
La gent que ja me l'hagi enviat pot anar practicant la cançó de Puff, el drac màgic. Quan vulgueu em podeu enviar també el vídeo on sortiu cantant una de les estrofes i la tornada.
Podeu enviar el vídeo al mail que vaig deixar al Bynapp.
Moltes gràcies.
Dijous, 26 de març de 2020
Avui anem a repassar les notes que hem après durant el curs:
Ara hem de posar el nom a les notes de la següent partitura. Podeu fer-ho a un quadern:
Al següent enllaç teniu la solució, però no val fer trampa:
A continuació, amb l'ajuda d'aquest vídeo, has de practicar la partitura:
I ara ho has de fer sense tenir el nom de les notes:
Durant aquesta setmana pots practicar la partitura. La propera setmana vos demanaré un àudio o vídeo on canteu vosaltres la partitura.
Per acabar has de contestar al les següents preguntes i escriure les respostes als comentaris. Són preguntes referents al que vaig penjar la setmana passada. Per fer-ho recorda posar el teu nom i curs. Aquests comentaris no seran publicats. Només publicaré la solució i un comentari general.
1- A quina família d'instruments pertany el clarinet?
2- Digues tres objectes que tinguin forma cilíndrica.
3- Escriu el nom d'un compositor que va escriure música per a clarinet.
4- On es va inventar el clarinet que es toca actualment?
Recordeu de practicar la cançó de Puff, el drac màgic. D'aquí a dues setmanes vos demanaré un vídeo o audio vostre.
Dijous 19 de març de 2020
Avui anem a començar amb un instrument nou: El clarinet. Escolteu el començament de la següent peça:
Rapshody in blue. G Gershwin.
El clarinet és va inventar cap a l'any 1700 a Alemanya. Un compositor que va fer música per al clarinet va ser W.A. Mozart. Escolteu una mica el concert per a clarinet i orquestra de Mozart:
Al següent enllaç trobareu informació sobre el clarinet. Podeu clicar per veure informació i les parts:
En aquest enllaç veureu a un músic que explica molt bé com és el clarinet.
Per acabar, anem a començar a treballar una cançó molt polida que parla d'un drac i la seua relació amb un nen que es fa gros:
Bon dia a totes i tots. Començarem aquest blog repassant les darreres cançons que hem practicat a classe.
Vos han de sortir molt bé.
També teniu una versió més moderna del grup ressonadors:
hola Santi sóc en Sam ara vaig a escoltar la nova cancó. Una abraçada birtual que no ens podem tocar.
ResponEliminaAitor
ResponEliminaMan agradat totes les activistas per que han set divertidos.
Moltes gràcies Aitor! Una braçada
EliminaAitor Ribas
ResponEliminaSobre tot m'agradat el de las maraques
Mattia Bottini
ResponEliminaHola Santi. A mi m agradat la activitat de les notes musicals
Moltes gràcies Mattia! Una abraçada.
EliminaHugo Tur 3rB
ResponEliminaBon día Santi:A mi m'han agradat totes les activitats, les que mes el Kahoot,fer l'instrument musical i la feineta de les notes musicals.
Hola Santi! Som en Daniel de 3A. A jo m'ha agradat molt fer la instrument i el joc de kahoot. Molt bon estiu, i fins aviat!!
ResponElimina